تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه محصولات مجازی و فایل


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 93290

مقاله در مورد افسردگی


مقاله در مورد افسردگی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

مقدمه

عموم كارشناسان سلامت روان بر نقش و اهميت شادكامي در زندگي تاكيد كرده و آ ن را مهمترين علل ارتقاي سلامت در افراد جامعه مي دانند ، يا به نظر مي رسد شادكامي ، حلقه مفقوده سلامت رواني در جامعه ماست، جامعه اي كه در آن ف روشها و بهانه هاي گوناگوني براي گريستن به رسميت شناخته شده، اما روشها ي ابزار شادماني ، بسيار محدود و مبهم است . ( روانشناسي سلامت ، انتوني جي كرتيس ، انتشارات بعثت، 1382) دكتر محمد رضا خدايي، ر ِئيس بيمارستان رازي ، با اشاره به اين اينكه اختلال هاي رواني ساده مي توانند زمينه بروز بيماري هاي رواني را ايجاد كنند، گفت: كاهش شادي در جامعه از مهمترين علل بروز اين اختلالات رواني است و بايد تلاش كنيم شادي و اميد را در جامعه تقويت كنيم . وي افزود : متاسفانه در جامعه ما ا ر تبا طا ت چهره به چهره كمتر شده واين روابط جاي خود را به ارتباطات اينترنتي داده اند و همين امر باعث شده كه روز به روز بر شيوع اختلالات رواني افزوده شود . اما با وجود نقش غير قابل انكار شادكامي در زندگي آيا مي توان صرفا كاهش يا نبود آن را از مهمترين علل بروز اختلالات رواني دانست ؟ دكتر كوثر سيم يا ر يا ن ، مسئول نشريه بين ا لمللي روان شناسي ايران ، در پاسخ به اين سوال و با اشاره به اينكه مسلماً شاد كامي در جلو گيري از بروز بسياري از بيماري هاي مؤثر است، مي گويند : اينطور نيست كه بگوييم نبودن شادكامي ، فرد را كاملاً در خطر بروز بيماري هاي رواني قرار مي دهد ، چون در خيلي از جوامع شاهديم افراد كمتر از خود واكنش شادي را بروز مي دهند، اما مبتلا به اختلالات رواني هم نيستند . وي با تاكيد اينكه نبايد اينطور بيان كنيم كه كاهش شادكامي از مهمترين علل بروز اختلالات رواني است ، بلكه بهتر است كه بگوييم شاد كامي و اختلالات رواني همبستگي بالاي نسبت به هم دارند وي ادامه ميدهد؛ تحقيقات نشان داده اند كه شاد بودن مسلماً در كاهش استرس، اضطراب و افسردگي بسيار مؤثر است ، چون شادي و خنده منجر به كاهش هورمون آدر نالين و هيدروكورتيزون شده و روي تمام واكنش هاي بدن تاًثير مي گذارد .

در عين حال روان شناسان معتقدند كه تا به حال آن قدر كه بيماريها و اختلالات رواني پرداخته شده و براي آنها انواع و اقسام درمان هاي دارويي در نظر گرفته شده است ، به وجه ديگر سلامت رواني ، يعني همان احساس شادي در زندگي به اندازه كافي پرداخته نشده است .

 

 

بيان مسئله

خانم الزابت هارلك ،(روان شناس ، مثلث شاد كامي ، محبوبيت ، و مقبوليت و موفقيت 30مرداد1387) معتقد است كه شاد كامي مثلثي ايت با سه عامل محبوبيت ، مقبوليت و موفقيت؛ يعني انسان شاد ، انساني است كه در درجه اول روحش پر از دوستي ديگران باشد مطمئن باشد كه ديگران دوستش دارند و او نيز علاقه مند است

از طرف ديگر انسان براي شاد بودنش بايد مقبوليت نيز داشته باشد ، اما مسؤليتي اجتماعي به او ندهيد. مقبوليت بيشتر در ارتباط اجتماعي و در پذيرفتن مشاركتهاي اجتماعي مطرح مي شود . بٌعد ديگر هم موفقيت در كار است . در مجموع اين سه عنصر شادكامي به همراه مي آورند، و در عين حال، خود اين عوامل نيزبر يكديگر اثر مي گذارند .

هيچ فكر كرده ايد چرا وقتي مي خواهيم دوستي را به خاطر آوريم ، بيشتر چهره شاد و خندانش به ذهن مي رسد ، شايد فطرت ما نا خود آگاه همه انسان ها را شاد مي خواهد . هدف از طرح اين موضوع دنبال كردن بحث شادي ونشاط و مكانيزم توليد است . راستي چگونه يك جوان مي تواند شاد باشد؟ آيا فقط با كسب موفقيت و كاميابي هاي كه مورد تاييد جامعه است ، مي توان به شادي و نشاط رسيد؟ آيا عوامل ديگر مي توانند موجب شادي در افراد شوند ؟ آيا شادي تنها در قالب هاي ظاهري تجلي مي يابد يا در نمودهاي غير ظاهري نيز دارد ؟‌ با توجه به اين كه يك مشكل عمده مشكل جوان ها است ، اين بحث مفيد ، چندان مورد مطالعه قرار نگرفته استۀ خوب است بحث را از اينجا آغاز كنيم كه وقتي ما جواني را مي بينيم ، از كجا مي توانيم متوجه شويم اين جوان شاد است؟ در حال حاضر ، يك سري استاندارد هاي در خصوص شادي و نشاط مورد توافق همگان قرار گرفته است ۀ چهره شاد ، وجود لبخند برلبان ، لباس مناسب ، جنب و جوش ويژه و ... ملاك شادابي شناخته مي شوند.

حال اگر اين شادي و نشاط ، شادي پايدار و ريشه دار باشد، در نتايج زيادي را براي فرد شاراب در پي خواهد داشت . بزرگترين نتيجه اي كه يك جوان شاداب بدست خواهد آورد ، موفقيت اودر امور مختلف است پيامد دوم اين شادي و نشاط افزايش ارتباطات اجتماعي است . علاوه بر آن جوان شاد از سلامتي جسمي و روحي خوبي برخوردار خواهد بود؛ اما نكته اساسي اين است كه عوامل پديد آورنده شادي چيست ؟خوب است براي بررسي علل شادي ، ما شادي ها را به دو دسته كلي شادي هاي زود گذر و شادي هاي پايدار تقسيم كنيم . فايده هاي كه براي شادي بيان كرديم آن زماني بدست مي آيد ه ما به يك شادي با دوام و ريشه دار رسيده باشيم كه انگليسي ها از آن به happyness تعبير مي كنند و در ادبيات ما با عناويني همچون سعادت و خوشبختي از آن ياد مي شود.

بين مقوله هاي انساني رابطه خطي وجود ندارد ؛ بطوري كه به سادگي بگوييم ((الف))باعث ((ب)) مي شود مقوله هاي انساني بيشتر ارتباطي حلقوي شكلي با هم دارند ؛ براي مثال ، شادي و شاد كامي يك دانشجو با عث موفقيتش مي شود و موفقيتش نيز اثر متقابل روي شادي و نشاط او خواهد داشت . (خانم اليزابت هارلك نوشته محمد رضا گلزاري ،استاد يار دانشگاه علامه طبا طبايي، مرداد1387)تحقيقات نشان مي دهد كه جنسيت و تا حدودي سن، بر رضايت فردي ، اثر وي نهند، به گونه اي كه زنان كمتر از مردان احساس شاد كامي مي كنند و يا افزايش سن نيز بر شادكامي از اوضاع فردي ، افزوده مي شود . همچنين زنان مسن ، شاد كامي و اميد واري بيشتري نسبت به مردان دارند . (ايزنگ مايكل ،روان شناسي شادي ، 1375 تهران ، انتشارات بدر) ميان متغير تحصيلات و شادكامي نيز ارتباط مستقيم وجود دارد ، بطوري كه با افزايش تحصيلات ، شادكامي نيز افزايش مي يابد . بر اساس تحقيقاتي كه انجام شده در زنان ايراني متاهل بودن ، شاغل بودن و نيز تحصيلات بالا با رضايت بيشتر از زندگي رابطه دارد .(عابدي ، محمد رضا ، شادي در خانواده،1387انتشارات مطالعه خانواده ).

اهميت و ضرورت پژوهش:

انسان را موجودي جستجو گر دانسته اند ، آدمي وقتي حقيقتي را بدست مي آورد ، آرامش مي يابد ، از اين روست كه پژوهش و پژوهشگري در طول تاريخ بشر استمرار يافته است و انسانها بدون آن كه از پژوهش خود سودي حاصل كنند آن را محقق مي سازند . انسان در طول حيات خويش با بحران ها و استرس هاي فراوان مواجه است و با توجه به اينكه معمول ترين پاسخ افراد به فشار رواني اضطراب و استرس و افسردگي است ، به بررسي تاثير شاد كامي در بروز اختلالات رواني از جمله: اضطراب ، استرس و افسردگي مي پردازيم .

بررسي و تحقيق صورت گرفته از كليه دبيران آموزش و پرورش ناحيه 1زاهدان مي باشد كه رابطه بين شادكامي و بروز اختلالات رواني از جمله اضطراب ، استرس و افسردگي را مورد ارزيابي قرار مي دهد.

اهداف پژوهش :

با توجه به اينكه شادكامي از متغير هاي مختلفي تاًثير مي پذيرد ، مهمترين اهداف پژوهش حاضر ، عبارتند از اينكه آيا بين شادكامي و بروز اختلالات رواني از جمله : افسردگي ، اضطراب و استرس و متغير هايي از قبيل ؛سن ، جنس ، وضعيت تاهل ، ميزان تحصيلات همبستگي معنا داري وجود دارد يا خير؟


مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 254

برچسب های مهم

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

طرح توجیهی تولید درخت سیم

طرح توجیهی تولید درخت سیم

طرح توجیه فنی،مالی و اقتصادی تولید درخت سیم+فرم خام این طرح توجیهی با فرمت قابل ویرایش ورد(word) برای دانلود شما آماده شده وفایل این طرح کارآفرینی بر روی سرورهای سایت آپلود شده است. شما پس از دانلود یک فایل زیپ بدون پسورد خواهید داشت که با دابل کلیک روی آن فایل پی دی اف ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پکیج کامل تحقیق و مقاله مناسب فروشگاههای تازه تاسیس
  • اثر-سبوس-گندم-بر-روی-خواص-خمیر-16-ص
  • ارتقاء-فرهنگ-و-سواد-تغذيه-اي-جامعه-10ص
  • درس پایه اسکلت داخلی بدن
  • درس پایه پیوند کوالالانسی
  • کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30 دقیقه

فروشگاه تخصصی تحقیق و نرم افزار مهندس